Jak dobrać opakowanie do towarów sprzedawanych w sklepie?

Chociaż zakupy online i tak cieszą się już dużą popularnością, liczba osób, które z nich korzystają, w dalszym ciągu się powiększa. Nic zatem dziwnego, że na prowadzenie sprzedaży internetowej decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Duża rywalizacja między firmami powoduje, że muszą one przykładać dużą wagę do najmniejszych detali. Ważna jest zatem już nie tylko atrakcyjna cena i szybka wysyłka towaru, ale również sposób jego zapakowania. Na co w takim razie powinno się zwracać szczególną uwagę?

Z CZEGO POWINNY BYĆ WYKONANE OPAKOWANIA?

Jest to najważniejsza kwestia. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście karton, trzeba jednak pamiętać, by był on z jednej strony wytrzymały, a z drugiej – niezbyt ciężki. Trzeba zatem znaleźć zabezpieczenie, które będzie zarazem wystarczająco grube, by stanowić odpowiednią ochronę dla produktu, a przy tym nie powiększy znacząco wagi towaru – mogłoby to wiązać się ze zwiększeniem kosztów transportu.

Należy też pamiętać o tym, że o rodzaj pudełka reklamowego decyduje także towar, jaki ma się w nim znajdować. Zazwyczaj karton jest wystarczającym zabezpieczeniem, miejmy jednak na uwadze to, że niektóre przedmioty wymagają większej ochrony. Przykładowo dla plakatów, dokumentów czy kalendarzy lepszym rozwiązaniem mogą okazać się mocne, tekturowe tuleje.

Pudełka reklamowe powinny zabezpieczać towar przed uszkodzeniami mechanicznymi, ale także przed czynnikami atmosferycznymi. Ponadto, należy mieć na uwadze wygodę klienta. Oznacza to, że pudełka reklamowe nie powinny przysparzać odbiorcy problemów z ich otwarciem. Poza tym właściwa konstrukcja pudełka lub kartonu pozwoli odbiorcy na ponowne zapakowanie i odesłanie produktu w tym samym opakowaniu w sytuacji, gdy towar okaże się wadliwy lub nie spełni oczekiwań odbiorcy.

ROZMIAR OPAKOWANIA – CZY JEST WAŻNY?

Oczywiście, że tak. Pudełka reklamowe nie mogą być ani zbyt małe, ani zbyt duże. Za mały karton będzie narażony na rozerwanie i uszkodzenie, co może skutkować nawet kradzieżą towaru. Zbyt duże opakowanie powoduje natomiast, że znajdujący się wewnątrz przedmiot podczas transportu może się przemieszczać i uderzać o wewnętrzne ściany.

Z tego powodu zawsze należy dążyć do wybrania kartonu o dopasowanym rozmiarze. Odpowiednie pudełka reklamowe już same w sobie jest zabezpieczeniem, a jeśli dodamy do tego styropianowe wypełniania oraz folię bąbelkową, mamy niemalże gwarancję, że towar dotrze do odbiorcy nienaruszony. Do takich przedmiotów należą między innymi wspomniane już wcześniej plakaty, butelki czy sprzęt elektroniczny.

O ile w przypadku niektórych towarów, sprawdzą się uniwersalne kartony lub pudełka, o tyle dla wielu artykułów można zakupić specjalne, przeznaczone do nich opakowania.

Należy jednak pamiętać, by wybrać rozwiązanie, które będzie jak najbardziej dostosowane do realnych potrzeb. W przypadku artykułów o małym nakładzie, projektowanie i kupowanie specjalnego opakowania może okazać się nieopłacalną inwestycją. W takim przypadku tańszą opcją może się okazać dorobienie specjalnej wkładki do zbyt dużego opakowania. Dzięki temu mamy pewność, że produkt nie będzie się przemieszczał wewnątrz paczki, a koszty pudełka reklamowego pozostają minimalne.

Zobacz Polecane Pudełka na Prezent:

HM104
Pudelko okladkowe

Pudelko na magnes

HM102 Ekskluzywne pudełko zamykane na magnesy

Pudełka na magnes

Pudełko kartonowe z klapką
RW06-03
Pudełko na prezent kartonowe z klapką

Pudełko prezentowe 

PR01
Pudełka prezentowe

Pudełka prezentowe

HM105
Pudełko ozdobne z wieczkiem ze sztywnej tektury

Pudełko ozdobne